وزیر جدید آموزش و پرورش: برای بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم/ آماده شنیدن صدای دانش‌آموزانم-راهبرد معاصر
صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کیش رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

وزیر جدید آموزش و پرورش: برای بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم/ آماده شنیدن صدای دانش‌آموزانم

وزیر آموزش و پرورش پس از کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس در نخستین پیام ویدئویی خود با تاکید بر اینکه برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، خطاب به دانش‌آموزان نیز گفت: به عنوان وزیر آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های شما از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی هستم و برنامه‌ریزی لازم را به عمل می‌آورم تا نقش فعال‌تری را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در مدارس داشته باشید.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در پیامی ویدئویی خطاب به معلمان، دانش‌آموزان و والدین گفت: در آغاز مسیر سخت، اما امید آفرین خدمت و در آستانه مهری دیگر بر خود واجب می‌دانم از تمام مدیران و معلمان که با تلاش فراوان به تربیت نسل آینده و خلق دنیای بهتر برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم.

وی با سپاس از خانواده‌ها که همواره پشتیبان و همراه مدرسه و از دانش‌آموزان که سازندگان آینده کشورهستند اظهار کرد: در اندیشه اسلامی معلم به عنوان یک راهنما و الگو دارای رسالت خطیر در پرورش انسان‌های با ایمان و مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است. براین اساس با شعار «برای ایران برای مدرسه» سعی می‌کنم با اعتماد و دادن اختیار به ارکان مدرسه، بستر‌های مناسب برای نقش آفرینی آنها در راستای ارتقای نظام آموزشی به کار گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه برای رفع دغدغه‌ها و بهبود شرایط معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم تا معلمان بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشند، از معلمان خواست تا در آستانه بازگشایی مدارس تلاش کنند تا دانش‌آموزان مدارس را به عنوان فضایی بانشاط و امید آفرین همچون خانه دوم خود بدانند و برای یادگیری، خلاقیت، با هم زیستن، کسب مهارت‌های زندگی و ارزش‌های فرهنگی برای حضور در مدرسه اشتیاق داشته باشند و با احساس ارزشمندی به هویت ایرانی و اسلامی و میهن خود احساس تعلق کنند.

کاظمی همچنین اولیاء را شرکای راهبردی مدرسه دانست و از آنها نیز خواست همواره در کنار مدرسه باشند و به فرایند تربیت، یادگیری و رشد فرزندان کمک کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، ارتباطی نظام‌مند میان مدارس و خانواده‌ها ایجاد کنیم عنوان کرد: تلاش می‌کنم به خواسته‌های خانواده‌ها توجه داشته باشیم تا با پیوند هدفمند خانواده و مدرسه بتوانیم در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت گام‌های موثر برداشته و برای دانش‌آموزان انگیزه بیشتر و فرصت‌های بهتری برای یادگیری فراهم کنیم تا دغدغه و نگرانی شما را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: به شما اطمینان می‌دهم به عنوان وزیر آماده شنیدن صدای شما و توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های شما از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه مجلس دانش‌آموزی باشم و برنامه‌ریزی لازم را به عمل می‌آورم تا نقش فعالتری را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در مدارس داشته باشند. سعی می‌کنم با ایجاد فضای سرشار از نشاط، امید و احترام در مدارس با حفظ کرامت و ارزش انسانی تمام دانش‌آموزان فرصت پرورش خلاقیت و کسب موفقیت برای تمام آنها فراهم شود.

به گفته کاظمی، فراهم کردن فرصت‌های یادگیری با کیفیت برای تمام دانش‌آموزان، ارتقای عدالت آموزشی، تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس و به روزرسانی و نوآوری در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی، ارتقای فرآیند مدیریتی و بهره‌وری با استفاده بهینه از فرصت فناوری و هوش مصنوعی، ارتقای زیر ساخت‌های فیزیکی، آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین تدوین خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد که در ایفای این مسئولیت به همفکری تمام ذینفعان نظام تعلیم و تربیت، اساتید، پژوهشگران، دانشجو معلمان، تشکل‌های فرهنگیان نیاز دارم./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر